Thursday, January 28, 2010

Dari Kekandaku...

salam...lama dah rasa x update blog ni...x sempat la...kali ni ana ingin berkongsi satu sajak yang dicipta oleh abang ana...hehe...ipul,sory r publish hang punya sajak kat sini...x pe kan....adah mintak izin ni...hehe....
hayatilah sajak ini..............

Biru… Biru…

Di mana biru..?

Ku lihat biru ada di langit..

Ku lihat biru ada di lautan…

Tapi mengapa?

Biru di langit bertukar hitam..

Biru di laut menghilang menjelang malam…

Di mana biru sebenarnya…?

Adakah biru boleh bertukar hitam?

Atau

Adakah biru tidak wujud..?

Atau

Adakah sekadar bayangan disebalik hitam..?

Atau

Aku yang sebenarnya keliru?

Ahhh!

Di mana harus ku cari jawapan..?

Aku semakin jauh merenung…

Ke atas dan ke bawah..

Di tengah lautan..

Tapi tidak berpijak di lantai air..

Tidak bergantungan pula di bawah langit

Apa akan terjadi bila berpijak di lantai air..?

Apa akan terjadi bila bergantungan dengan langit?

Adakah aku sedang berterbangan?

Aku semakin jauh merenung..

Jauh ke dalam diri..

Dimana aku?

Mengapa aku berada di sni?

Bagaimana aku berada di sini?

Siapa aku? Atau apa aku?

Hish!

Mengapa timbul persoalan?

Bagaimana pula persoalan ini timbul..?

Semakin aku berfikir…

Semakin aku bertanya….

Tiba-tiba…

Fitrah!!!!

Tapi jika fitrah soalannya..

Dimana jawapannya?

Lalu biru di mana?

Aku harus mencari di mana biru..

Kerana Tanya adalah fitrah

Jadi biru itu apa?

Adakah biru itu putih?

Atau

Adakah biru itu hitam?

Biru adalah biru..

Bukan putih bukan hitam.

Tapi jika tidak ada putih..

Pasti ada biru atau putih..

Jika tidak ada hitam

Pasti ada putih atau biru..

Jika tidak ada biru..

Pasti ada hitam atau putih..

Dari mana datangnya biru, putih, hitam?

Siang ada putih dan biru..

Siang ada putih dan biru..

Malam ada hitam..

Abang ana ni suh komen sajak ni..so spe2 yg reti komen,komen la aper yang patut...

hehe....tpi komen yg membina la....

No comments: